Projectes de mediació cultural

18 11 2017

Cercles és una iniciativa conjunta de l’Institut Valencià de la Joventut – Generalitat Jove (IVAJ.GVA Jove) i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) dirigida a xiques i xics d’entre 14 i 18 anys, amb l’objectiu d’oferir un lloc de reunió, reflexió i aprenentatge col•lectiu al voltant de la creació artística actual.
El programa se centra en la creació de tres equips, un per província, d’uns 15 participants cadascun, que es reuniran periòdicament al Museu d’Art Contemporani d’Alacant MACA, al Centre del Carme Cultura Contemporània de València i a l’Espai d’Art Contemporani de Castelló.
Aquesta convocatòria té com a objectiu seleccionar tres projectes, un per província, per a desenvolupar les funcions d’activació i mediació amb els participants del programa #Cercles, entre els mesos de febrer i juliol de 2018.
Les sessions de treball podran variar en funció de la deriva del grup i les activitats proposades, però s’estableix un mínim de 60 sessions, l’horari de les quals es pactarà en cada cas segons la programació del centre, l’agenda dels mediadors i mediadores i del grup mateix.

Els objectius de la convocatòria són:
• Impulsar l’interés per la creació contemporània actual entre la població juvenil.
• Donar veu i lloc a un col•lectiu que està en ple procés d’evolució i transformació i apoderar-los com a creadors de la cultura del present per al futur.
• Potenciar trobades entre joves i creadors en les quals s’aprenga de manera conjunta i participativa.
• Fomentar l’educació artística com a eina d’anàlisi i reflexió en el marc de la cultura visual.
• Potenciar l’oci educatiu i l’aprenentatge al llarg de la vida com un dret.
• Donar suport al desenvolupament professional d’educadores i educadors culturals.

Termini de presentació de sol·licituds fins al 30 de novembre del 2017

Objecte: 3 places per a mediadors/mediadores culturals que presenten propostes per a la  creació de tres equips de jovens, un per província.

Persones beneficiàries: Poden optar a la convocatòria educadores o educadors i mediadores o mediadors culturals, a títol individual o bé agrupats en col·lectius, amb arrelament a la Comunitat Valenciana

Formulari d’inscripció

Informació: cercles.cmcv@gva.es