Performances a la Facultat de Belles Arts

26 09 2017

la profesora de performance

de la Escuela de Arte de Besançon (Francia) expondrá y comentará los resultados visuales de la reinterpretación actual

de algunas de las protoperformances españolas seleccionadas por el profesor Miguel Molina realizadas entre 1890 y 1950 en España

y que tenían alguna relación con el país vecino Una reinterpretación que ha sido llevada a cabo por algunos estudiantes de performance de

la Escuela de Arte de Besançon de unas acciones que se mostrarán   reconstruidas  recreadas o reinventadas y llenas de sugerencias y

guiños a las protoacciones originales

Traços de llum. Abi Feijo i Regina Pessoa

26 09 2017

25 anys d’animació portuguesa

26 setembre – 3 de decembre del 2017, Sala Josep Renau (Facultat de Belles Arts)

Horari: 11.00 – 14.00 i 16.00 – 19.00 (dilluns a divendres)
Entrada lliure.

Traços de llum ens acosta a l’obra de Abi Feijó i Regina Pessoa, dos animadors portuguesos apassionats pel cinema. Tots dos animadors desenvolupen el seu procés de creació penetrant en la matèria a la recerca de la llum, a través de l’arena i del gravat en escaiola o paper.

Els seus mètodes són artesanals encara que en ocasions es barregen amb el digital, però sense descurar el seu acabat poètic i expressiu. El seu treball ha tingut una gran projecció internacional, obtenint nombrosos guardons i són un referent en l’animació lusitana.

L’exposició arreplega els originals i materials de producció de les pel·lícules: Els Salteadores, Clandestí, Fado Lusitano, La nit, Història tràgica amb final feliç i Kali, així com nombrosos joguets pre-cinematogràfics, procedents del seu propi museu –la Casa Museu Vilar–, amb els quals l’espectador podrà experimentar amb la imatge en moviment.