Arcana Imperii: investigaciones en burocracia

19 09 2017

Arcana Imperii és un projecte que acull el treball d’artistes que prenen la burocràcia com a mitjà per a la realització de la seua obra. El Comissari interpreta aquest fet com una modalitat de compromís polític que s’expressa en clau postrepresentacional i que esdevé apressant en un moment en què la democràcia representativa mostra uns clars símptomes d’esgotament a l’hora de conduir canvi polític algun.

Una sensibilitat derivada dels moviments antiausteridad ha posat en el centre del debat aspectes que habitualment han estat a l’ombra del discurs polític, tal com són les infraestructures i les mediacions amb les quals es perpetra l’acció governamental. Toca desenvolupar, per tant, un pensament crític que prenga en consideració a la burocràcia, la qual s’entén que històricament hauria vetlat per l’arcana imperii, açò és: el secret d’estat, el component no-representacional que sempre ha sigut inherent a tota acció política.

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana procedeix, a aquest efecte, a la contractació de 4 artistes per a la producció d’obra nova –Efrén Álvarez, Núria Güell, Javier Peñafiel i Ignasi Prat–, a la contractació de 5 artistes per a la cessió d’obra –Blava Blaseotto, Ella Littwitz, Regina de Miguel, Jonas Staal i Katarina Zdjelar–. Així mateix, es contracta a Lluc Mayol i el col·lectiu Catxirulo Lab per al desplegament d’un conjunt de mediacions que, articulades com a acció pedagògica i comunicativa de l’exposició, alhora siguen hàbils per a desbordar-la i convertir-la en un àgora de discussió en la qual comptar amb agents locals, ja siga vinculats a l’administració valenciana o a l’activisme social.

INAUGURACIÓ DE “ARCANA IMPERII. INVESTIGACIONS EN BUROCRÀCIA”

Projecte guanyador convocatòria V.O 2016

Artistes: Efrén Álvarez, Núria Güell, Javier Peñafiel, Ignasi Prat,Blava Blaseotto, Ella Littwitz, Regina de Miguel, Jonas Staal, Katarina Zdjelar, Lluc Mayol i el col·lectiu Catxirulo Lab.

Data: 22 de setembre

Hora: 19:00 hores