Exposició “Carles Salvador i el seu temps”

10 03 2015

expo carles salvadorDel 9 al 15 de març, a la Biblioteca Central, es podrà visitar l’exposició itinerant “Carles Salvador i el seu temps”, dedicada al mestre, gramàtic i literat Carles Salvador (València, 1897 – 1955), amb motiu del seu nomenament com a Escriptor de l’Any 2015.

L’exposició ofereix en dotze panells una visió global sobre l’època, amb aspectes com la societat valenciana de les primeres dècades del segle XX, el valencianisme, les publicacions literàries i culturals, les arts i les ciències, la llengua dels valencians, literatura i espectacle o l’ensenyament del valencià en temps dif&! iacute;cils, entre d’altres, sense oblidar l’activitat pedagògica, filològica i creativa del mestre Salvador.

Carles Salvador i Gimeno fou l’impulsor de la introducció del valencià a l’escola i el màxim difusor de les Normes de Castelló, aprovades el 1932. Considerat el principal dels poetes valencians de l’època, fou un dels introductors de l’avantguardisme literari a València. A més, dugué a terme una intensa activitat intel·lectual i cívica en la vida cultural valenciana. Com a mestre, exercí a diversos pobles, com Benassal, on residí prop de 18 anys (on es troba la Fundació Carles Salvador), o Benimaclet, des del 1934 fins al final de la seua vida.

Lloc i horari de l’exposició: Biblioteca Central (planta baixa), de 8.00 a 21.45 h –del 9 al 13 de març– i de 8.30 a 20.45 h –el 14 i 15 de març.

Organitzen: Biblioteca i Documentació Científica (www.upv.es/bib) i Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)