Premi Nacional d’Arts Plàstiques per a Carmen Calvo

9 11 2013

Carmen Calvo expone en la Galería Altxerri 9/12/2010 - foto josé Ignacio Unanue

tret d’Europa Press / València

El jurat també ha tingut en compte “la seua recerca sobre el paper de la imatge en la construcció de la identitat subjectiva i històrica, així com per la seua reflexió sobre la memòria que impregna els objectes que conformen la seua obra”.

El guardó, concedit pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, està dotat amb 30.000 euros. Calvo és una de les artistes valencianes conceptuals més representatives del panorama artístic actual. És una creadora d’un llenguatge molt personal a través del com, pretén denunciar la violència de la societat, tornant la seua mirada cap a la cultura popular i les arrels ancestrals com a resposta als desafiaments de la globalització.

L’obra de Carmen Calvo constitueix un clar exponent de la renovació cultural de les últimes dècades. Compta amb una formació clàssica que deixa entreveure fins i tot en les seues obres i composicions més avantguardistes.

De la seua personalitat creadora s’ha afirmat que compta amb unes arrels estilístiques i conceptuals que evoquen algunes propostes artístiques com l’abstracció informalista, l’art povera i certes influències del pop-art.

L’originalitat i qualitat del seu treball van ser reconegudes ràpidament ja que en 1997, va ser triada per a representar l’Estat espanyol en la Biennal de Venècia, fet que va servir per a impulsar la seua carrera artística internacionalment. En el 2003 el Museu Reina Sofia, al Palau de Velázquez, li va dedicar una exposició al voltant de la seua obra.