Seminari Internacional d’Història Oral

11 09 2013
fonts oralsDIGIFIQUEM EL PASSAT: LES FONTS ORALS I LA SEUA APLICACIÓ PRÀCTICA

Organitza: Comissió de la Veritat
Col·laboren: Octubre Centre de Cultura Contemporània de València i Edicions 3 i 4.

DIVENDRES, 13 de setembre

9,00 h.: Inscripció i recollida de credencials i documentació.
9,30 h.: Presentació del seminari a càrrec de Xavier Navarro, Ricard Camil Torres i Cristina Escrivà.
10,00 h.: “La història oral i el Moviment Llibertari”, per Rafael Maestre Marín, Fundació Salvador Seguí.
11,00 h.: “Memòria oral de Càlig (Castelló)” per Martha Heards, historiadora (EEUU)
12,30 h.: “Paraules des d’El Cabanyal”. Audiovisual “El so del Cabanyal”, per Sergi Tarín Galán, periodista.

16,00 h.: “Memòria i memòries”, per Ricard Camil Torres Fabra, Universitat de València.
17,00 h.: “De la paraula als fets”. Audiovisual “Rigoberto”, per Miquel Gómez Sahuquillo, arqueòleg. Grup d`’Investigació de l’Associació Cultural Institut Obrer.
18,30 h.: “L’arxiu oral de FEIS–CCOO”, per José Alberto Gómez Roda, Fundación de Estudios e Iniciativas Sociolaborales.
19,30 h.: “Historia oral e investigación”, per Laura Benadiba, historiadora. Asociación Otras Memorias, Argentina. Col·loqui.

DISSABTE, 14 de setembre

9,30 h.: “Aplicació de les fonts orals als estudis de la transició democràtica espanyola”, per Juan Carlos Colomer, Universitat de València.
10,30 h.: “La veu dels artistes plàstics” per Francesc Piera, llicenciat en Belles Arts, Associació Cultural Palmeta. Deconstruccions educatives.
12,00 h.: “Fonts orals i biografies”, per José Vicente Martí Boscá, doctor en Medicina i Cirurgia, Fundació Salvador Seguí.
13,00 h.: “Fonts orals i fonts visuals”, per Cristina Escrivà Moscardó, escriptora memorialista, Grup d’Investigació de l’Associació Cultural Institut Obrer.

16,00 h.: Presentació de projectes d’història oral del Grup d’Investigació de l’Associació Cultural Institut Obrer:
–Mireia Bañuls: “Un projecte pràctic experimentat, fonts orals a Pego, dones i república”.
–Víctor Benavides: “Aprender a través de un proyecto de historia oral con mujeres emigrantes en Paterna, Valencia: construimos juntos nuestro barrio. Desde la década de 1960 hasta la actualidad”.
–Francisco Vázquez: “Memoria para compartir experiencias”
18,30 h.: “Històries de vida en el Castelló de la guerra i la postguerra” per Maribel Peris, historiadora, Grup de Recerca de la Memòria Històrica de Castelló.
19,30 h.: “La historia filmada: La infancia evacuada. Colonias escolares 1936-1939”, de Cristina Escrivà i Sergi Tarín. posterior col·loqui amb Pablo Sanz, Associació d’Amics de la FUE
21,00 h.: Declaració i clausura del Seminari

Entrada lliure i convalidable, prèvia inscripció, per 2 crèdits de lliure opció de la Universitat de València.

Inscripció

1a opció: documentació; guia didàctica “Los institutos para obreros, 1936-1939”; programa; tickets aigua/café i certificat convalidable (5€)

2a opció: documentació; guia didàctica “Los institutos para obreros, 1936-1939”; programa; tickets aigua/café, certificat convalidable i el llibre “Los institutos para obreros. Un hermoso sueño republicano”. Inclou també el dinar del dissabte amb l’actuació del Grup de Cambra “Marxant” (25 €)

La inscripció es realitzarà presencialment el primer dia del seminari.