Documental: “L’estiu més negre”

24 06 2013

lestiu més negre

Documental dirigit per Alba Forés i Rubén Soler Ferrer sobre els incendis que l’estiu del 2012 van arrasar 50.000 hectàrees al País Valencià. Els focs iniciats a Andilla i Cortes de Pallàs van deixar una vintena de pobles afectats (un perímetre de 150km). És l’incendi més greu dels últims 20 anys al País Valencià.

PROTAGONISTES

A “L’estiu més negre” repassem els fets a partir d’aquell 28 de juny del 2012 a través dels testimonis que van viure els incendis a primera línia de foc:

– Raúl Quílez, Tècnic de Coordinació Forestal del Consorci de Bombers de València, va supervisar les tasques d’extinció.

– Raquel Perpiñá, apicultora de El Oro (aldea de Cortes de Pallàs), se li va cremar la nau amb 400 colmenes on hi havia la producció de mel de tot l’any; les pèrdues arriben als 300.000€ i encara ara espera una resposta per part de l’Administració.

– Tasio Alonso, fotògraf de natura i mestre de dibuix, veí d’Alturi (Torís), va perdre la seua primera residència durant les primeres hores de l’incendi.

– Alejandro Blasco, alcalde de Real, va denunciar públicament la falta de mitjans durant l’extinció de l’incendi originat a Cortes de Pallàs.

– Josep Martínez, coordinador del Centre d’Evacuats de Catadau i professor de filosofia de la Universitat de València.

– Guillem Juanes, excursionista i impulsor d’una ruta de senders botànics que s’ha vist malmesa després dels incendis.

– Sònia Cervera, ciclista veïna de Llombai. Amb ella tornem al paratge natural d’Els Cerros després dels incendis.

Projecció: 26.06.2013

19.00h a la Sala d’actes  de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània

C/ Sant Ferran, 12 – 46001 València
MÉS INFORMACIÓ:

L’estiu més negre, també en twitter i en facebook
Contacte: lestiumesnegre@gmail.com

PAM! Muestra de Producciones Artísticas y Multimedia

24 06 2013
pam
PAM! es un proyecto en el que la Facultad de Bellas Artes de la UPV abrirá sus puertas durante los días 25, 26 y 27 de junio a la ciudad de Valencia para mostrar el trabajo artístico de los estudiantes del Máster de Producción Artística y del Máster de Artes Visuales y Multimedia.

PAM! quiere mostrar el trabajo de la institución académica como lugar de investigación y formación, un espacio de experiencias, de intercambio y encuentro entre los habitantes de la ciudad y los artistas estudiantes; un espacio para el diálogo y la comunicación del arte y la cultura. La mostra se complementará con actividades paralelas como mesas de debate, conferencias y conciertos.

El proyecto está organizado por los estudiantes del Máster en Gestió Cultural de UPV-UV y la Facultad de Bellas Artes de San Carlos. Lo patrocinan las dos universidades públicas valencianas – Universidad Politécnica de Valencia y Universitat de València , La Nau, la Facultad de Ciencias Sociales de la UV, el Máster Oficial en Artes Visuales y Multimedia, el Máster Oficial en Producción Artística, el Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte y los departamentos de Dibujo, Escultura y Pintura de la UPV.

……………….

Días 25, 26 y 27 de junio, Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València,

Camí de Vera s/n, 46022, València.

www.pam2013.wordpress.com

www.facebook.com/PAMbbaa