48ª Fira del Llibre de València

24 04 2013
48 fira llibre
La nova edició de la Fira del llibre de València comença el 25 d’abril fins al 5 de maig i serà al Jardí de Vivers.
L’horari de la Fira és de 11 a 14 hores, i de 17 a 21 hores

La nova edició de la Fira del Llibre manté a grans trets el nombre d’expositors i llibreries participants, així com el pressupost, malgrat les ajudes oficials han patit retallades i demores. El president del Gremi de Llibrers de València, David Cases, ha destacat que “la Generalitat valenciana encara no ha pagat a les llibreries el 30% dels bonollibres, la qual cosa representa una xifra aproximada d’uns vuit milions d’euros, xifra molt important per al nostre volum de negoci”.

Com ja és costum des de fa diverses edicions, l’Associació Professional d’Il·lustradors de València (APIV) exposa en la Fira una selecció dels treballs dels seus associats, titulada “Oficis extraordinaris”, en el qual participen 88 dibuixants, segons el seu vicepresident, Miguel Cruz. “Es tracta d’una mirada crítica i divertida sobre la realitat”. L’autor del cartell de la 48 edició de la Fira és Elías Taño, que ho resumeix així: “Una persona camina cap al futur amb un llibre com a parapet, perquè la cultura és una manera de protegir-se del que està caent i, com va dir José Martí, cal ser cultes per a ser més lliures”.

David Cases ha manifestat que l’edició d’enguany està dedicada al poeta valencià Vicent Andrés Estellés i serà el també valencià Manuel Vicent l’escriptor guardonat amb el premi especial de la Fira.

El president de la Associació d’Editors del País Valencià, Jesús Figuerola, ha remarcat el mal moment econòmic per al sector del llibre, tant per la crisi com per les escasses dotacions per a biblioteques. El sector del llibre reclama “una política de promoció de la lectura, perquè més enllà de dinamitzar les activitats que depenen del llibre, està demostrat que on hi ha promoció de la lectura es redueix el fracàs escolar”. Figuerola ha insistit que “els llibres cal comprar-los en les llibreries i no en les grans supefícies, i a més cal promocionar les llibreries de proximitat, les de pobles i barris”.

Enguany visitaran la Fira del Llibre cèlebres autors de dins i fora del País Valencià. Entre ells, Manuel Vicent, Rafael Chirles, Laura Gallego, Lorenzo Silva, Albert Espinosa, Juan Cruz, Alicia Giménez Bartlett, Miguel Ángel Aguilar, Javier Sierra, Ignacio Escolar, Emilio Ontiveros, Ferran Torrent, Santiago Posteguillo i Ángeles Caso, entre altres.

La Fira ha programat diverses activitats complementàries, tant dirigides a escolars i públic infantil, orientades a l’estímul de la lectura, com concerts musicals, recitals poètics i taules redones. Entre els debats programats, un sobre novel·la negra, un altre sobre novel·la històrica i un tercer sobre el rescat econòmic. A més, se succeiran en diversos espais les presentacions literàries. També serà homenatjat el poeta Luis Cernuda i presentarà les seues memòries polítiques l’ex alcalde de València, Ricard Pérez-Casado.

www.firallibre.com

Tret de http://www.llibresvalencians.com