Exposició a la UPV: Fronteritat

18 04 2013

fronteritat

Artistes del prestigi internacional de Cao Guimarães, Carlos Amorales, Sarah Minter, Rocío Cerón, Sayak Valencia, Daniel Lezama, Demián Flores, Irene Dubrovsky, Carlos Aguirre, Ken Gonzales-Day, Anna Kurtycz i Marcos Ramírez ERRE formen part d’una mostra que analitza els nous paradigmes culturals, estètics i filosòfics generats històricament al voltant de les migracions. L’exposició, d’accés lliure i comissariada per José Manuel Springer, s’inaugurarà el 18 d’abril a les 20.00 hores, i romandrà oberta al públic a la sala d’exposicions de la UPV fins al pròxim 23 de juliol

La Universitat Politècnica de València, a través de l’Àrea de Gestió Cultural del Vicerectorat d’Alumnat i Cultura i la Direcció de Comunicació Institucional, presenta l’exposició “Fronteritat. Migració, desplaçament i nomadisme artístic”, que tindrà lloc a la sala d’exposicions de la UPV (edifici del Rectorat, planta baixa) del 18 d’abril al 23 de juliol de 2013.

Comissariada pel professor de Teoria i Crítica de l’Escola Nacional La Esmeralda (Ciutat de Mèxic), José Manuel Springer, la mostra analitza els nous paradigmes culturals, estètics i filosòfics generats històricament al voltant de les migracions, i els canvis en la societat i el coneixement provocats per la migració entre Europa i l’Amèrica Llatina.

Entre els participants es troben artistes coneguts per travessar les fronteres entre disciplines, com ara el brasiler Cao Guimarães, de qui es projecten dos films; el mexicà Carlos Amorales, la producció del qual abraça el vídeo, la música i el dibuix; i la mexicana Sarah Minter, les pel.lícules de la qual barregen realitat i ficció, biografia i document.

A més, participen en l’exposició Rocío Cerón, Premi Nacional de Poesia a Mèxic (2000), les presentacions de la qual combinen vídeo, sonoritat i poesia en veu alta; i també Sayak València, coneguda poeta performer de Tijuana (Mèxic), a qui el llibre Capitalismo gore ha valgut un lloc destacat en els estudis culturals.

En pintura, destaquen l’obra del controvertit Daniel Lezama, els llenços del qual barregen la història amb la metàfora sobre la formació de la identitat mexicana; i els treballs de Demián Flores, reconegut artista visual mexicà, l’obra més recent del qual combina l’escultura indígena, el grafit i el gravat contemporani.

La mostra comprèn també obra de l’argentina Irene Dubrovsky, que presenta, junt amb Carlos Aguirre, obres basades en nous mapes de la cartografia global que reinterpreten els conceptes de toponímia i topografia.

Quant a la fotografia, l’exposició inclou treballs intervinguts del nord-americà Ken Gonzales-Day a partir dels arxius etnogràfics del Museu Getty i el Louvre, fotografies de registre d’Anna Kurtycz fetes a Ghana entre els migrants que aspiren a arribar a Europa, i muntatges de l’artista oriünd de Tijuana Marcos Ramírez ERRE.

L’exposició, realitzada amb el suport i el patrocini de la Secretaria de Relacions Exteriors de Mèxic i el Consolat General de Mèxic a Barcelona, i amb la col.laboració de les galeries Hilario Galguera i Nara Roesler, pot visitar-se lliurement de dilluns a divendres faeners, entre les 11.00 i les 14.00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.

Ací trobareu més informació