Espai d’Art Fotogràfic publica llibres d’autor dels seus alumnes

10 12 2012

La publicació d’un treball fotogràfic confereix a l’obra un caràcter imperible que només el llibre pot atorgar. Les edicions impreses possibiliten tindre sobre les nostres mans fotografies de grans autors. Al mateix temps, els llibres satisfan la passió de posseir l’obra per a aquells que no poden permetre’s la compra d’un original a gran grandària.

Així doncs, la importància que han alcançat els llibres de fotografia a l’actualitat obliga a qualsevol fotògraf a l’edició dels seus projectes per a aportar-les, a la llarga, professionalitat i cert prestigi. En eixe sentit, Espai d’Art Fotogràfic ha decidit donar suport als seus ex-alumnes mitjançant l’edició d’uns llibres amb els seus últims treballs d’estudis. Els projectes de Jaime Belda, Raúl Camps, Juan Marcos Giménez i Ruth M. Tavera, que es van exposar al llarg del curs passat, es poden adquirir ara en format llibre a l’escola de fotografia.

Els treballs d’aquests estudiants es llancen en format llibre per a millorar la seua difusió i augmentar la perdurabilitat de la seua obra. Amb esta iniciativa editorial, Espai d’Art Fotogràfic impulsa als seus alumnes i obri les seues perspectives dins del món professional al conferir a la seua obra eixa forma. D’aquesta manera, l’escola de fotografia es consolida com plataforma de difusió i promoció artística a la ciutat de València.

Aquests projectes s’uneixen al llibre editat per Espai d’Art Fotogràfic amb motiu de l’exposició “Consumisme i abandó. Impacte de l’home al seu entorn” d’Emilio Andrés Codina, que va estar present al Centre Cultural La Nau i que es podrà vore al centre d’estudis (C/Torno del Hospital, 19) fins al 16 de gener. El treball d’Emilio Andrés Codina fou premiat pel jurat del Màster en Fotografia, format per Francesc Vera, Román de la Calle i Tomás Llorens, per tal que Espai d’Art Fotogràfic finançara la publicació d’eixe monogràfic i la producció de la seua obra.

L’exemplar d’Emilio Andrés Codina ja es pot aconseguir a la Llibreria Railowsky i a la Llibreria Dadá, ubicada al Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM). La resta de llibres publicats per Espai d’Art Fotogràfic es poden trobar a l’escola i, molt prompte, a algunes llibreries de València.