Exposició: Experiments de la Legió Còndor a l’Alt Maestrat – 1938

1 12 2012

Des del 22.11.2012 fins al 06.01.2013

El poble de Benassal, com també Ares del Maestrat, Vilar de Canes i Albocàsser, va ser bombardejat al maig de 1938. El bombardeig va destruir completament el centre del poble amb nombroses víctimes. Tot i així, els motius del bombardeig van estar sempre un misteri: el poble es trobava a uns 30 km del front més proper, no hi havia cap possible objectiu militar ni tropes republicanes presents i sols una volta passats cinc dies del bombardeig va arribar al poble l’exèrcit rebel.

Ara fa un any, els membres del Grup de Recuperació de la Memòria Històrica del S XX de Benassal van trobar el fil que ha portat a la solució d’aquest enigma al llibre “La Guerra Civil Española” d’Antony Beevor. En aquest llibre vam trobar una referència al bombardeig en un document alemany: “Bundesarchiv-Militärarchiv, Freiburg im Breisgau, RL35/34”. Aquest document era un informe de 50 pàgines amb 65 fotografies dels bombardejos als quatre pobles.

Aquesta exposició és el resultat de la investigació posterior.

Organitza:
–Grup de Recuperació de la Memòria del segle XX de Benassal

Lloc:

Octubre CCC, c/ Sant Ferran, 12 – 46001 València.