Exposició contra la violència de gènere “IN-OUT House”

25 11 2012
LA UPV, CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE (21-25 NOV)
Jornades, recollida de missatges de suport, una taula redona i les exposicions “IN-OUT HOUSE”, comissariada per Mau Monléon, i “Llenguatge i comunicació”, de Diana Raznovich, componen el programa de la UPV

Coincidint amb la celebració, el diumenge 25 de novembre, del Dia Internacional de la Lluita contra la Violència de Gènere, la UPV ha organitzat un programa que s’inicià ja el passat 15 d’octubre amb la inauguració de l’exposició  “IN-OUT HOUSE. Circuits de gènere i violència en l’era tecnològica”, coorganitzada amb la Plataforma Art Contra la Violència de Gènere (ACVG).

La mostra té com a objecte afrontar aquest greu problema a través de l’art feminista i activista contemporani d’Espanya i l’Amèrica Llatina, presentat fonamentalment amb les noves tecnologies com a suport, i específicament a través de les obres de 48 artistes (incloent referents internacionals com Suzanne Lacy, Lorena Wolffer o Regina José Galindo). Situada a la sala d’exposicions del Rectorat, la mostra pot visitar-se lliurement fins al pròxim 19 de desembre, de dilluns a divendres faeners, d’11.00 a 14.00 i de 17.00 a 20.00 hores.

A la mostra esmentada s’afig, del 21 al 30 de novembre, l’exposició de cartells “Llenguatge i comunicació”, realitzada per la prestigiosa artista, escriptora i dramaturga argentina Diana Raznovich, que aposta per un llenguatge d’igualtat en la comunicació en el qual les dones i allò femení tinguen un espai just i equitatiu. La mostra, situada al lateral de la planta baixa de l’edifici de Rectorat, també serà d’accés lliure.

El mateix dimecres 21 de novembre, a les 18.30 hores (amb entrada lliure) començaran al Col.legi Major Rector Peset les Jornades de Debat entorn del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, que inclouran, en la primera jornada, les ponències “IN-OUT HOUSE, circuits de gènere i violència en l’era tecnològica” (18.30 h, Mau Monleón), “ACVG: una eina tecnològica per a l’apoderament” (19.00 h, Irene Ballester), “Després de les guerrilles. La lluita contra la violència de gènere a l’Amèrica Llatina” (19.30, Emilia Quiñones), “Gènere i violència en l’audiovisual crític/experimental d’Espanya i l’Amèrica Llatina” (20.00 h, Hernán Enrique Bula) i la projecció del cicle de vídeos “Espanya-Amèrica Llatina” (20.30 h).