EL CSIC I LA UPV INAUGUREN EL DIMARTS 29 DE MAIG L’EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA “AIGUA”

29 05 2012
La inauguració, d’accés lliure, tindrà lloc a les 19.00 hores a la sala d’exposicions de l’ETS d’Arquitectura del campus de Vera UPV, on romandrà exposada fins al pròxim 21 de juny

La Universitat Politècnica de València, a través de l’Àrea de Gestió Cultural del Vicerectorat d’Alumnat i Cultura, i el Consell Superior d’Investigacions Científiques, presenten l’exposició “Aigua”, la inauguració de la qual tindrà lloc el dimarts 29 de maig, a partir de les 19.00 hores, a la sala d’exposicions de l’ETS d’Arquitectura del campus de Vera de la UPV, en un acte que comptarà amb la presència del coordinador institucional del CSIC, José Pío Beltrán Porter, i de la vicerectora d’Alumnat i Cultura de la UPV, Mª Victoria Vivancos.

La mostra, amb fotografies d’Héctor Garrido i produïda per la Casa de la Ciència de Sevilla, està composta per 20 fotografies de grandària gran impreses en llenç, que plantegen un recorregut panoràmic pels diferents estats de puresa o contaminació del recurs natural. A més, la mostra inclou una sèrie de panells divulgatius que expliquen les condicions químiques i físiques de les aigües retratades, els conceptes bàsics sobre aquest recurs, les seues propietats, apunts històrics i relacions amb la vida.

Fotògraf universal, Héctor Garrido (Huelva, 1969) ha participat en expedicions científiques a tots els continents, immortalitzant amb la seua càmera l’Antàrtida, Xile, l’Argentina, Costa Rica, Namíbia, Cap Verd, Mauritània, Burkina Faso, Algèria, el Marroc, Tunis, Espanya, Portugal, Turquia, Jordània i Austràlia, entre altres. Coordinador del Servei de Cultura Científica del CSIC des del 2007 i reconegut amb múltiples guardons, com ara el Premi Ciència en Acció 2008 o el X Premi Nacional de Periodisme Doñana Sostenible, Garrido defineix la mostra com “un al•legat visual a favor de l’aigua”.

L’exposició, realitzada amb la col•laboració del Ministeri de Ciència i Innovació, l’Estació Biològica Doñana i el Museu Nacional de Ciències Naturals, pot visitar-se amb entrada lliure fins al pròxim 21 de juny.