Los libros de artista en la Comunidad Valenciana

14 05 2012

La Real Academia de Bellas Artes de San Carlos se complace en invitarle a la conferencia que pronunciará Antonio Alcaraz. Profesor de Bellas Artes de la Universidad Politécnica de Valencia.

Los libros de artista en la Comunidad Valenciana, durante la democracia.

El acto tendrá lugar el martes, día 15 de mayo, a las 19:00 horas en el Salón de actos de la Real Academia de Bellas Artes de San Carlos, (C/ San Pío V, nº 9)

Resumen de la conferencia:

El libro ilustrado / libro de artista, es un tipo de producción artística muy específica que, hasta tiempos relativamente recientes, no ha gozado  en España de la tradición con la que cuenta justamente, en otros países, en Europa. La conferencia revisa la producción de libros de artista en nuestro país, desde Picasso o Miró hasta la actualidad, centrando el interés precisamente en la Comunidad Valenciana, a partir de los años ochenta. Se resaltan asimismo los artistas que han trabajado en formato libro, editores y exposiciones dedicadas al libro de artista en nuestro contexto cultural.

Jornades: La fotografia en la cruïlla

14 05 2012

2a edició de La fotografia en la cruïlla.

Enguany tractarem sobre l’edició fotogràfica en els diferents mitjans amb les intervencións següents:

Juan Pedro Font de Mora, de la llibreria i fotogaleria Railowsky que aportarà la seua visió sobre el paper de la llibreria especialitzada en la difusió del llibre de fotografia

Maria Rosa Vila, llicenciada en periodisme, fotoperiodista i editora gràfica de la revista Descobrir, ens parlarà sobre la necessitat d’establir un criteri propi en l’edició gràfica per saber quan cal escollir o descartar una fotografia o un treball fotogràfic per establir un discurs visual.

Representants de les revistes de fotografia Va!, Efe24 i FanPhoto, els quals participaran en una taula rodona sobre la difusió de la fotografia més recent en revistes i fanzines, la taula rodona serà moderada per Javier Marzal, professor i director del Màster de Comunicació Audiovisual de la Universitat jaume I de Castelló.

El grup Amics de la Càmera, de Sueca, ens mostraran alguns dels treballs dels seus membres i ens parlaran sobre les activitats que realitzen, com a grup d’aficionats i professionals de la fotografia que no segueix l’estructura típica d’una agrupació fotogràfica a l’ús.

Finalment, moderada per Pep Aparisi, membre fundador del FotoespaiGandia, participaran en una taula rodona sobre l’autoedició de llibres de fotografia,Miquel David, Paco Moltó, Dr. Nopo i Xavier Mollà, fotògrafs que editen els seus propis llibres des de perspectives diferents.

19 i el 20 de maig al saló d’actes de la Casa de la Cultura de Sueca

a http://lafotografiaenlacruilla.wordpress.com