Fira del Llibre de València: 7 al 17 d’abril

5 04 2011

Com tots els anys la Fira serà als jardins de Vivers de  València

Tota la informació a: http://www.firallibre.com/

Els editors valencians estaran de forma conjunta en la pròxima Fira del Llibre, però la seua presència serà molt menor que la d’anys passats. L’habitual carpa que la Associació d’Editors del País Valencià (AEPV) instal·lava en l’esplanada dels jardins de Vivers de la capital estarà absent en aquesta ocasió. Així ho van acordar en la seua última assemblea els membres de la citada entitat, que agrupa a la majoria d’editors valencians. La raó és el forat econòmic d’una mica més de 50.000 euros que va deixar l’edició de 2010 a causa de les retallades de les ajudes de la Conselleria de Cultura.

2 responses to “Fira del Llibre de València: 7 al 17 d’abril”

7 04 2011
  pacot (12:02:24) :

Per a aquesta 42 edició de la Fira del llibre de València, que comença avui, 7 d’abril, s’ha volgut retre homenatge a l’escriptor i lingüista Enric Valor en el 100 aniversari del seu naixement. Al voltant de la seua obra, es farandiversos actes com taules redones, presentació de llibres, tallers escolars, audiovisual,exposició, lectures,…

Una d’aquestes activitats serà una lectura continuada de les rondalles que va recollir i escriure Enric Valor. La lectura es farà durant la jornada del 8 d’abril, en horari de matí (de 11 h a 14 h) i de vesprada (de 17 h a 21 h). En l’activitat participaran: representants de centres educatius, d’entitats culturals i civiques, d’associacions, d’institucions,…. així com persones destacades de la societat valenciana i tot el públic que vullga sumar-se a l’homenatge.

L’horari de matí està complet, però a la vesprada, encara s’hi pot participar. Si esteu interessats, només cal que ho confirmeu, el més prompte possible, al correu info@firallibre.com , indicant el nom del participant, l’entitat (si s’escau), el telèfon de contacte i l’horari preferent per a llegir.

Des de l’oficina tècnica de la Fira, ens possaran en contacte amb vosaltres per confirmar l’horari amb antelació. També podeu passar per la Fira i llegir directament, sempre que hi haja un espai lliure.

8 04 2011
  pacot (11:15:43) :

Diverses fonts

La 42 edició de la Fira del Llibre de València que s’obri amb 79 casetes de 50 llibreries de la ciutat de València i província, espera rebre mig milió de visites i recaptar prop d’un milió d’euros en vendes.

La presidenta del Gremi de Llibrers, Glòria Mañas, reitera que “el problema per a l’organització és la incertesa de no saber amb quants diners van a explicar per a enguany que ja s’està celebrant”, ja que no ho sabran fins a agost. I no solament és qüestió de les rebaixes s’han produït, sinó que “aquestes s’equiparen a quantitats que es rebien fa 20 anys” ha afirmat. Aragoneses es nega a dir que la fira va a perillar i fins i tot assegura que enguany compten amb un programa magnífic, si bé és cert que molta gent del sector posa el seu granit d’arena desinteressada.

El programa comptarà amb signatures de prestigi com a Almudena Grandes, Manuel Vicent, Gómez Rufo o Rosa Montero, que s’acostaran a la fira per a la signatura d’exemplars. A més, la fira compta amb un overbooking amb les activitats d’animació lectora per als col·legis, ja que hi ha molts centres escolars que s’han quedat fora.

Durant els dies que se celebre la fira es desenvoluparan diverses activitats paral·leles, que inclouran aules de lectures, conferències, taules redones i la tradicional signatura d’exemplars pels autors.

Una de les més destacades és “L’Aventura de paper”, una mostra del treball dels il·lustradors valencians dirigits a tornar més suggestiu i atrayente l’univers del relat d’aventures.

A més de l’homenatge a Enric Valor, el mestre valencià de “Les rondalles” i del “Cicle de Cassana”, es dedicaran actes de reconeixement especial a Almudena Grans, Francisco Brines, Fernando Delgado, Carlos Marzal, Vicente Gallego, Antonio Cabrera i Manuel Vicent.

Aquesta edició és la fira amb les tendències lectores més variades de l’última època, la qual cosa la fa especialment interessant i atractiva.