Premis Literaris: Joanot Martorell, Ausiàs March i Cervantes

27 11 2010

Isabel-Clara Simó guanya el Joanot Martorell amb una novel·la sobre una saga de dones

L’escriptora i periodista Isabel-Clara Simó i la professora de francès, poeta i traductora, Anna Montero, s’han adjudicat el XXXII premi Joanot Martorell de narrativa i el XLVIII premi Ausiàs March de poesia que anit va atorgar l’Ajuntament de Gandia com a colofó a la Setmana Literària, dins dels actes del V Centenari del naixement de Sant Francesc de Borja.

Isabel-Clara Simó va qualificar ahir el premi com estar “en el cim del cim” i va agrair al jurat la concessió del premi. L’escriptora narra en Amor meua la relació d’una saga de quatre dones catalanes i jueves, excepte una que no és practicant. “Cadascuna d’elles té una història diferent” i en la novel·la s’aborden “conflictes, marginalitat de la dona i la joventut” entrellaçant les seues històries amb “la persecució d’un poble. Són relacions conflictives entre mares i filles, parla d’amors desbordats de les mares cap a les seues filles i dels no desbordats de les filles cap a les mares”.

El premi Ausiàs March de poesia ha sigut per a Anna Montero i la seua obra Teranyines. Es tracta d’un poemari punxant que aborda temes inquietants de l’existència humana “però des de la dicció serena, molt continguda, íntima, i gens estrepitosa”.

Llig la notícia completa a:

Ana María Matute, Premi Cervantes 2010

Es converteix en la tercera dona a aconseguir-ho després de María Zambrano i Dulce María Loynaz.

L’escriptora Ana María Matute, de 85 anys, ha guanyat avui el Premi Cervantes 2010. La ministra de Cultura, Ángeles González-Sinde, ha sigut l’encarregada d’anunciar el nom de la guanyadora del Premi Cervantes , el més prestigiós de les lletres en llengua espanyola.

El Premi Cervantes reconeix la seua obra, 12 novel·les i diversos volums de contes, ara reunits en La porta de la Lluna, des dels primers textos de 1947 fins a 1998.

Llig la notícia completa a: