Premis Samaruc de Literatura

9 06 2010
Marc Granell i Francesc Mompó guanyen el premi Samaruc
Els autors Marc Granell i Francesc Mompó han guanyat la XVIII edició dels Premis Samaruc convocats per l´Associació de Bibliotecaris Valencians en les categories de Literatura infantil i Literatura juvenil, respectivament. Els premis s´atorguen als millors llibres d´autors valencians escrits en valencià i publicats durant l´any anterior al de la convocatòria, en aquest cas als llibres publicats l´any 2009. El jurat ha estat format per Sònia Martí, Carmen Díaz i Ramón Guillem, com a bibliotecaris, així com la professora Ana Eloina Alfonso i l´escriptor Manel Alonso.
«La dansa dels versos», de Marc Granell, el llibre guanyador del premi Samaruc de literatura infantil, publicat per l´editorial Diálogo, té la sensibilitat poètica habitual en l´autor i cal destacar la mestria en el ritme com també la fluïdesa i l´espurna de les rimes assonats que ressonen com a petites cançons.
D´altra banda, amb «Camí d´amor», Francesc Mompó ha aconseguit el premi Samaruc de literatura juvenil. Aquesta obra, publicada per Edicions Perifèric, i que amb anterioritat també ha guanyat el premi Benvingut Oliver, ens narra una història d´amor de la infantesa. L´estil de l´autor ens passeja per una prosa molt acurada on cal considerar també el tractament del somni com una clau més de la narrativitat o la solidesa psicològica dels personatges.