Premis als llibres millor editats el 2016

20 11 2017

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha donat a conéixer els premis als llibres millor editats el 2016 i a la labor dels llibrers i llibreres valencià l’any 2017.

El Premi al Llibre Millor Editat és per a Rotterdam, provisionalment (Pruna Llibres); el Premi al Llibre Millor Il·lustrat, per a Tirant lo Blanch (Llibres de la Drassana); el Premi al Còmic Millor Editat ha recaigut en Chan-prin (Ediciones Babylon); el Premi al Llibre Infantil Millor Editat és per a Max i los superheroes (Algar Editorial), i el Premi al Llibre Juvenil Millor Editat el 2016 va a Els millors relats, de Roald Dahl (Sembra Llibres).

El Premi al Llibre Millor Autoeditat en 2016 s’ha declarat desert per no haver-s’hi presentat cap obra.
Quant al premi 2017 a la trajectòria d’una llibreria ha sigut per a Llibreria La Traca (València), i el premi a la llibreria més innovadora, per a la Llibreria Ramon Llull (València).

Els criteris que s’han tingut en compte per a determinar l’elecció dels llibres premiats se centren en la correspondència entre el contingut i l’aspecte formal, la qualitat i innovació de l’edició i l’impacte en el panorama editorial valencià.

Pel que fa a la valoració de les llibreries, s’han valorat la trajectòria cultural acreditada de la llibreria candidata o, si és el cas, el caràcter innovador de les seues activitats de foment de la lectura, la rellevància i interés que el projecte puga tindre per al foment de la lectura, i l’abast del projecte per a fomentar la comunicació i la cohesió cultural en l’àmbit geogràfic en què realitza la seua activitat.

Aquests premis honorífics tenen com a principal objectiu incentivar la producció de les empreses editorials valencianes, en qualsevol de les dues llengües oficials, amb iniciatives que propicien una millora del llibre valencià, tant en el seu aspecte tècnic i formal com artístic, així com incentivar les iniciatives i activitats dels llibrers valencians que contribuïsquen a la difusió del llibre i fomenten els hàbits de lectura.

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport promocionarà els llibres i les llibreries premiats en el Pla valencià del foment del llibre i la lectura Llegim Llegim Llegim.

Tant l’editor de les obres premiades com la llibreria premiada podran fer ús publicitari d’aquesta circumstància indicant en els exemplars o en els seus establiments de manera expressa la concessió del premi i la modalitat.

Els premis seran lliurats el Dia del Llibre Valencià, el 20 de novembre, al Monestir de Sant Miquel dels Reis.

II Jornada Art i activisme contra la violència de gènere

20 11 2017

Obtenció de certificat oficial mitjançant matrícula enviant un correu electrònic amb el nom complet i DNI a

IIjornadacontraviolencia@gmail.com fins al dia 22 de novembre inclusivament