LA UPV PRESENTA POLINIZA 2014, EL SEU IX FESTIVAL D’ART URBÀ

12 05 2014

poliniza

Del dilluns 12 al divendres 16 de maig, un total de 38 artistes pictòrics de sis nacionalitats diferents (Xile, Itàlia, Polònia, Regne Unit, Mèxic i Espanya) intervindran directament sobre més de 800 m2 dividits en 20 murs de la mateixa UPV.

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l’Àrea d’Activitats Culturals, presenta POLINIZA 2014, IX edició del seu Festival d’Art Urbà, que tindrà lloc del dilluns 12 al divendres 16 de maig del 2013, a les instal¿lacions del campus de Vera.

Nascut a l’abril del 2006 amb la intenció de fer confluir simbiòticament dos mons inicialment allunyats com la universitat i l’art urbà, POLINIZA es va convertir prompte en un referent a causa de l’originalitat, realisme (s’hi intervé directament, sense falsos murs que es retiren una vegada finalitzat l’esdeveniment, per la qual cosa les obres romanen fins a la següent edició del festival, respectant alhora el caràcter efímer del grafit), impacte mediàtic i internacionalitat (alumnes de Pintura i Entorn i del Màster de Producció Artística al marge , 172 artistes de 15 països diferents ‘Regne Unit, Itàlia, Alemanya, Mèxic, Països Baixos, França, Colòmbia, Cuba, Ucraïna, Polònia, Xile, Bèlgica, Argentina, Rússia i Espanya’ hi hauran participat quan acabe la present edició).

Enguany, participaran un total de 13 artistes pictòrics -11 individuals i un grup (crew)- seleccionats a través del VIII Certamen d’Intervencions de Pintura Mural (en la primera edició la selecció es va realitzar sense concurs), 20 alumnes de l’assignatura Pintura i Entorn de la Facultat de Belles Arts i 5 del Màster de Producció Artística de la UPV.

Els seleccionats a través del certamen són: Disneylexia (Xile), Dulk (Alcoi), Ferran Gisbert (Alcoi), Karas Urbanas (Mèxic), Kapi (Barcelona), la crew Luca&Ombrebueno (Itàlia/Barcelona), Luce (València), Malarko (Regne Unit), Coque Azcona (Barcelona), Said Dokin (Mèxic), Seikon (Polònia) i Van (Tarragona).

En total, 38 artistes pictòrics per a una edició en la qual s’intervindran directament sobre 20 murs de la UPV (3 de l’Àgora, 12 de la Facultat de Belles Arts, 1 del Rectorat, 2 de la Casa de l’Alumne i 2 més de l’ETS de Gestió de l’Edificació), més de 800 m2 sobre els quals dilluns, a partir de les 16.00 hores, començaran a treballar els artistes fins al divendres 16 de maig a les 17.00 hores.

El festival, en el qual col.laboren Montana, Red Bull, Art i Clar i Pintures José Antonio García, també inclourà el dimarts 13 el mercat ambulant de fanzines El Fanzinet, que tindrà lloc d’11.00 a 17.00 hores a l’Àgora de la UP; la xarrada de presentació ‘Send it to Belize’ (15.00 hores); la presentació del llibre El grafiti de firma, de Fernando Figueroa, i el catàleg doble Poliniza 2012-2013 (18.30 hores). Tant la xarrada, com les presentacions, tindran lloc a l’aula B.0.6 de la Facultat de Belles Arts, i l’entrada serà lliure fins a completar-ne la capacitat.

El dimecres 14 de maig tindran lloc la inauguració de l’exposició ‘Poliniza in vitro’, que recull obra gràfica i objectes personalitzats dels participants en el festival (13.00 hores), i el Taller de fast modding (personalització d’ordinadors), al qual qualsevol persona interessada pot inscriure’s de manera gratuïta en l’enllaç següent: http://goo.gl/ycnsdp

El programa es completarà el dijous 15 de maig amb una exhibició de break dance a l’Àgora (14.00 hores), les jornades infantils Quin Poliniza! (de 17.45 a 19.45 hores) i la taula redona “Market. Fotografia i contrapublicitat en l’art urbà”quot (18.30 hores, aula B.0.6 de la Facultat de Belles Arts), amb Hasán G. López, Arcadi Poch i Vinz Feel Free.