Poliniza 2013: Festival d’Art Urbà

13 05 2013

poliniza

Del dilluns 13 al divendres 17 de maig, un total de 37 artistes pictòrics de 5 nacionalitats (Rússia, França, Polònia, Itàlia i Espanya) intervindran directament sobre més de 700 m2 dividits en 18 murs de la UPV, mentre la Universitat fa la seua vida habitual. L’exposició “Poliniza in vitro”, l’exhibició de ‘skate’ de Dani León, una BMX Jam i les conferències de Fernando Figueroa completen el programa d’un festival de què gaudeixen, cada any, més de 20.000 persones

Més informació:   Poliniza 2013   i  www.upv.es/entidades/ACU/indexv.html

La Universitat Politècnica de València, a través de l’Àrea de Gestió Cultural del Vicerectorat d’Alumnat i Cultura, presenta POLINIZA 2013, la vuitena edició del seu Festival d’Art Urbà, que tindrà lloc del dilluns 13 al divendres 17 de maig de 2013 a les instal.lacions del campus de Vera, comissariada per Juan Canales.

Nascut a l’abril de 2006 amb la intenció de fer confluir simbiòticament dos mons inicialment allunyats, el de la universitat i el de l’art urbà, POLINIZA es va convertir prompte en un referent a causa dels trets que el caracteritzen: l’originalitat, l’autenticitat (s’intervé directament, sense falsos murs que es retirarien una vegada acabat l’esdeveniment; d’aquesta manera a la UPV les obres romanen als murs fins a la següent edició del festival, i així es respecta el caràcter efímer del grafit), la internacionalitat (159 artistes de 14 països -Itàlia, Alemanya, Mèxic, els Països Baixos, França, Colòmbia, Cuba, Ucraïna, Polònia, Xile, Bèlgica, Argentina, Rússia i Espanya- hauran participat en el festival quan acabe la present edició) i l¿impacte mediàtic.

Enguany hi participaran un total de 13 artistes pictòrics (11 d’individuals i una crew, seleccionats a través del VII Certamen d’Intervencions de Pintura Mural -en la primera edició la tria es va fer sense concurs) i 24 alumnes de l’assignatura Pintura i Entorn de la Facultat de Belles Arts. Els seleccionats són ALEXEI LUTXKO (Moscou, Rússia), NELIO (Lió, França), la crew GRAFITÓWKI (Gdańsk, Polònia), TELLAS (Decimoputzu, Itàlia), CAPIFLEX (Las Palmas de Gran Canaria), XUAN ALYFE (Avilés), PEJAC (Santander), GR170 (Granollers), DADI DREUCOL (Màlaga), DIOM (Benetússer), DEIH (València) i VINZ FEEL FREE (València).

En total, 37 artistes pictòrics per a una edició en la qual s’intervindran directament 18 murs de la UPV (3 de l’Àgora, 11 de la Facultat de Belles Arts i 1 del Rectorat, la Casa de l’Alumne i l’ETS d’Enginyeria de l’Edificació): més de 700 metres quadrats sobre els quals el pròxim dilluns, a partir de les 16.00 hores, començaran a treballar els artistes, fins al divendres 17 de maig a les 17.00 hores.

El festival, en el qual col.laboren Montana, Red Bull, Art i Clar, Pinturas José Antonio García i Alternative Sports Events, es complementa amb l’exhibició de skate de Dani León (rider professional Red Bull) i una BMX JAM (dimarts 14, 14.00 h, a l’Àgora de la UPV); la conferència “El grafit de firma del segle XX: grafits autòctons i hip-hop graffiti. Contra una visió bipolar del fenomen” a càrrec del doctor Fernando Figueroa (dimarts 14, 18.00 h, a l’aula B06 de la Facultat de Belles Arts); la taula redona “El grafit en la societat panòptica: la ciutat com a presó de l’expressió humana” (dimecres 15, 18.00 h, a l’aula B06 de la Facultat de Belles Arts) i l’exposició “POLINIZA IN VITRO”, que recollirà obra gràfica i objectes personalitzats dels participants en el festival i la inauguració de la qual tindrà lloc el dijous 16, a les 13.30 hores, a l’Espai [en Vitrina] de la Facultat de Belles Arts.

Poliniza 2013

polinizas