JORNADES “IMATGE, VÍDEO I POLÍTICA” A LA UPV

5 03 2013

El projecte Noves Realitats Vídeopolítiques ofereix aquesta setmana, de dimarts 5 a dijous 7, la primera fase d’unes jornades per a debatre sobre l’ús i el poder polític de la imatge. Xarrades, debats i projeccions es combinen en unes jornades d’accés lliure que tindran continuïtat el pròxim 9 de maig a Mèxic

Més informació: www.upv.es/entidades/ACU/noticia_847342v.html

El projecte Noves Realitats Vídeopolítiques (#NRVP), amb la col•laboració de la UPV a través de la Facultat de Belles Arts, el Departament d’Escultura i l’Àrea de Gestió Cultural del Vicerectorat d’Alumnat i Cultura, presenta les Jornades “Imatge, vídeo i política. Encreuaments VLC/MEX”, la primera fase de les quals es desenvoluparà aquesta setmana, de dimarts 5 a dijous 7, entre la Facultat de Belles Arts de la UPV i l’Sporting Club Russafa (c/ Sevilla, 5, València).

Des dels seus començaments, el projecte #NRVP cerca reflexionar al voltant de la sobreproducció d’imatges sorgida a partir del convuls 2011 (Primavera Àrab, 15M, manifestacions a Londres i Grècia, revoltes estudiantils a Xile, etc.). En aquest cas, les temàtiques per a la reflexió seran: l’ús i el poder polític de la imatge dins dels moviments socials; les noves formes de (co)producció, (re)distribució, intercanvi i recepció d’imatges audiovisuals; i l’ús, teòricament lliure, de les xarxes socials.

Les jornades començaran demà, dimarts 5 de març, amb la taula redona “Com pot la imatge funcionar com a eina política?” (auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts de la UPV, 18.00 h) i continuaran el dimarts 6 amb la projecció dels documentals La Plaza. La gestación del movimiento 15M (aula B06 de la Facultat de Belles Arts de la UPV, 12.00 h) i La cámara como arma (aula B02 de la Facultat de Belles Arts de la UPV, 18.00 h).

El dijous 7, ja a l’Sporting Club Russafa, tindrà lloc la xarrada projecció “Vídeo i apoderament” (19.00 h, entrada lliure). La segona fase de les jornades tindrà lloc el 9 de maig a Mèxic, i podrà seguir-se a Espanya per reproducció en temps real. Aquesta activitat la finança, entre d’altres, l’Àrea de Gestió Cultural de la UPV, a través de la Convocatòria de projectes culturals 2012-2013.