Jornades Llibertàries a València: març 2011

28 02 2011

Dimarts 1: -Inauguració i presentació de l’exposició d’escultures “Vaginas” (Autora: Kiara)

L’autora de l’exposició, Kiara, ens farà una extensa explicació de les seues obres. L’exposició es podrà visitar durant tot el mes de Març. Horaris: Dilluns, dimecres, divendres, dissabte i diumenge de 18.00 a 21.00h.

Dissabte 5: -“Dones Lliures ahir i avui” Xerrada-col·loqui a càrrec de Maria (C.N.T. – Sagunt)

Xerrada-col·loqui combinada amb performances a càrrec de les dones de C.N.T. Promet ser una activitat a més d’original molt divertida, amb la qual el Sindicat, vol sumar-se a la celebració del dia 8 de març, dia de la dona treballadora.

Divendres 11: -“Església i crueltat animal” Xerrada-col·loqui a càrrec d’Arturo Pérez (Actyma)

La xerrada tractarà de la vinculació directa de l’Església Catòlica en el maltractament animal. ACTYMA, ha elaborat un informe sobre l’espectacle reglamentat (toreig a peu), que va començar a principis del S.VIII i va anar substituint a poc a poc, a les execucions de la inquisició (per ser un espectacle semblant, atroç, i sagnant) i que contínua fins als nostres dies, quasi sense modificacions.

Dissabte 12: -“Abolició de l’esclavitud animal” Xerrada-col·loqui a càrrec de Luis Pérez (Defensa Animal.org.)

Defensa animal.org, tracta de canviar els esquemes a la societat perquè siga conscient que tots els animals que tenim sistema nerviós (humans, gossos, porcs, tonyines, gallines, ratolins, etc.) disposem de la capacitat de sentir (dolor, plaer, por, etc.), pel que tenim interessos que haurien de ser respectats. L’objectiu de Defensa Animal.org és eradicar l’especisme (discriminació en funció de l’espècie), que és tan injust com el sexisme o el racisme, encara que les víctimes siguen animals d’altres espècies distintes de la humana.

Dijous 17:– “La rebeldía festiva, historia de las fiestas Íberas”, de Demetrio Brisset.  Presentació del llibre a càrrec del seu autor

Demetrio Brisset, antropòleg i periodista en els anys setanta, va dedicar 30 anys a estudiar i fotografiar les festes tradicionals  que és celebren en l’estat espanyol durant tot l’any. La documentació històrica recollida de múltiples fonts (en gran part inèdites, procedents d’arxius), aporta sorprenents i divertides dades, molt curioses i creatives de celebracions que enriqueixen la imatge de la cultura popular. A més, ens il·lustra sobre la feroç persecució de les diversions profanes, fins al punt que es pot considerar la història de les festes igual a la de les seues prohibicions.  Tot i que les autoritats varen imposar estrictes límits a la llibertat festiva, no van aconseguir eliminar la fantasia, l’erotisme i l’afany col·lectiu per la igualtat, que van resistir camuflades en diversos rituals.
Divendres 25:– “La lluita del poble Mapuche. Xerrada col·loqui a càrrec d’un militant de la causa Mapuche

El company ens parlarà de la història, i de l’actualitat de la lluita del poble Mapuche.

Dissabte 26:– “Mentides fonamentals de l’Església Catòlica”, de Pepe Rodríguez. Presentació a càrrec del seu autor.

En el llibre es fa un anàlisi de les greus contradiccions de la Bíblia i de com s’ha manipulat aquesta en benefici de l’Església. La nostra societat actual, encara que presenta una modesta pràctica religiosa real, roman fortament influïda per una poderosa cosmovisió cristiana que, ho vulguem o no, mediatitza la nostra forma de pensar i, des dels centres d’influència controlats per l’Església, pretén imposar-nos a creients i no creients una determinada forma de sentir i de viure. Per aquesta raó, atès que l’Església catòlica i els seus dogmes són quelcom que ens afecta i concerneix a tots sense excepció, resulta obligada i necessària tota reflexió que amplie els nostres coneixements sobre una institució i unes creences que han modelat els últims dos mil anys d’història humana.

Totes les activitats començaran a les 18.00 h.  i haurà sopar vegà

Salut i Anarquía!