Premi pel llibre ‘Pioneros del grafiti en Espanya’, editat per la UPV

20 09 2010

El jurat dels XII Premis Nacionals d’Edició  Universitària ha ressaltat “el disseny modern i   atrevit de la publicació, molt adequat al contingut de l’obra, de temática nova i gran  solidesa documental”.

La Universitat Politècnica de València ha sigut guardonada per la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles (UNEIX) amb el Premi a l’Obra Millor Editada de 2009 per “Pioneros del grafiti en Espanya”, de Gabriela Berti.

L’obra realitza un exhaustiu recorregut pels orígens del grafiti a Espanya, des del “triangle d’or” que conformen Madrid, Alacant i Barcelona, fins a les característiques específiques del moviment en ciutats com València, Sevilla, Zaragoza, Palma, Lleida i Girona. Considerat el primer llibre de la història del grafiti a Espanya és fruit de diversos anys d’investigació, amb més d’un centenar d’entrevistes a escriptors actius en els 80, experts en el tema, gestors culturals i altres personatges rellevants.

Llig la notícia completa a:

Este libro explica de manera detallada y con testimonios directos, los inicios del Graffiti en España, centrándose en las principales ciudades de España como: Barcelona, Madrid, Sevilla, Alicante, Valencia, Zaragoza y Palama de Mallorca.

En el libro se hace un fiel retrato del entorno social e inquietudes adolescentes que nos envolvían a todos. El libro cuenta detalles concretos momentos importantes y sensaciones, con todos estos datos Gabriela Berti realiza una instantánea de un momento importante del nacimiento del Graffiti y el Hip Hop en España. Sin duda es un libro imprescindible para conocer los primeros pasos del Graffiti en España.

Disponible a la Biblioteca Central UPV: 0-30/3570B i 0-30/3571B

En breu el tindrem també a la Biblioteca de la Facultat de Belles Arts

One response to “Premi pel llibre ‘Pioneros del grafiti en Espanya’, editat per la UPV”

1 10 2010